dijous, 28 de gener del 2010

EL TEMPS DEL ROMÀNIC

1.- Quin és el primer príncep del comtat de Barcelona?
2.- La primera recopilació de lleis medievals catalanes rep el nom de:
2a.- Quan i amb qui es fa la unió de Catalunya amb l'Aragó?
2b.- En quins segles es va desenvolupar l'art romànic?
3.- Característiques de l'arquitectura del romànic.
4.- Característiques de l'escultura i la pintura del romànic.
5.- Busca imatges relacionades amb l'arquitectura, l'escultura i la pintura.


Les preguntes les heu de contestar directament a la secció comentaris.
Les imatges les heu d'enviar al correu: cfasanfeliulh@gmail.com o bé a aorcoju@gmail.com

pàgines on trobar informació: http://www.xtec.cat/~aguiu1/calaix/028roman.htm
http://www.xtec.cat/~jarrimad/medieval/romanico/romanic.htm
http://phobos.xtec.net/a8062110/moodle/mod/resource/view.php?id=1330
http://ca.wikipedia.org/wiki/Art_rom%C3%A0nic_a_Catalunya

7 comentaris:

  1. 1-El primer principe de Barcelona fuen Ramón Berenguer.

    2-Jaume el conqueridor.

    2a-La Corona d'Aragó va ser l'entitat política nascuda de la unió dinàstica reial entre el Regne d'Aragó i el Comtat de Barcelona mitjançant el matrimoni de Ramon Berenguer IV amb Peronella d'Aragó, els descendents dels quals tingueren sota els seus dominis reials tant el regne d'Aragó com els comtats catalans

    2b-A partir del siglo XI, impulsado por los clérigos y la nobleza, aunque las pequeñas iglesias construidas por campesinos son lo más característico del románico catalán.


    3-Es caracteritza principalment pels sostres baixos i les parets molt gruixudes.


    4-Igual que l'escultura, la pintura té una clara funció docent, i un marcat caràcter simbòlic, a més, d'estètic. Apareixen el mateix tipus de convencionalismes: frontalitat, carència de volum i profunditat, formes geomètriques i esquemàtiques, adaptació al marc arquitectònic, antinaturalisme i hieratisme, encara que això es compensa amb una gran expressivitat de les figures.

    ResponElimina
  2. 1-El primer principe de Barcelona fuen Ramón Berenguer.

    2-Jaume el conqueridor.

    2a-La Corona d'Aragó va ser l'entitat política nascuda de la unió dinàstica reial entre el Regne d'Aragó i el Comtat de Barcelona mitjançant el matrimoni de Ramon Berenguer IV amb Peronella d'Aragó, els descendents dels quals tingueren sota els seus dominis reials tant el regne d'Aragó com els comtats catalans

    2b-A partir del siglo XI, impulsado por los clérigos y la nobleza, aunque las pequeñas iglesias construidas por campesinos son lo más característico del románico catalán.


    3-Es caracteritza principalment pels sostres baixos i les parets molt gruixudes.


    4-Igual que l'escultura, la pintura té una clara funció docent, i un marcat caràcter simbòlic, a més, d'estètic. Apareixen el mateix tipus de convencionalismes: frontalitat, carència de volum i profunditat, formes geomètriques i esquemàtiques, adaptació al marc arquitectònic, antinaturalisme i hieratisme, encara que això es compensa amb una gran expressivitat de les figures.

    ResponElimina
  3. El temps del Romànic.
    1- Va ser Ramón Berenger IV.

    ResponElimina
  4. El temps del Romànic.
    2a- El 13 de noviembre de 1137, Ramiro II el Monje, rey de Aragón, depositó en su yerno Ramón Berenguer el reino (aunque no la dignidad de rey), firmando este en adelante como Conde de Barcelona y Príncipe de Aragón. Petronila tomó el título de "Reina de Aragón" y Ramón Berenguer tomó el nombre de príncipe y dominador de Aragón al hacerse el matrimonio bajo la forma de Matrimonio en Casa (esto supone que, al no haber heredero varón, el esposo cumple la función de gobierno, pero no la de cabeza de la casa, que solo se otorgará al heredero).[7] En 1164, Alfonso II de Aragón heredaría el patrimonio conjunto.

    ResponElimina
  5. El temps del Romànic.
    2b-El Arte románico fue un estilo artístico predominante en Europa en los siglos XI, XII y parte del XIII.

    ResponElimina
  6. El temps del Romànic.
    3-Este tipo de arquitectura muestra ciertos aspectos que van a caracterizarla. Como son grandes cantidades de piedra distribuidas trazando planos horizontales o verticales.

    Muros de gran espesor que serán elementos indispensables ya que éstos sostendrán una techumbre (generalmente de bóveda de cañón seguido o medio punto).
    En el exterior encontramos muros lisos en los que sobresalen los contrafuertes, único elemento de decoración, además de las arcuaciones lombardas y sinuosidades del muro, la fachada principal estará decorada con arabescos geométricos y esculturas.

    ResponElimina
  7. El temps del Romànic.
    4-La llamada pintura mural, es decir la que cubría los muros de los templos, se basaba en la preparación de la pintura a base de pigmentos coloreados diluidos en agua de cal. Este tipo de pintura se aplicaba sobre la superficie mural a la que previamente se había añadido una capa de enlucido para alisarla (yeso, estuco...). La aplicación se hacía cuando el enlucido estaba aún húmedo. Al secarse, el conjunto adquiría gran dureza y resistencia

    Al igual que la escultura románica, la pintura mural se integra con la arquitectura y sigue las reglas del "marco arquitectónico y esquema geométrico". Es decir, no se rige por imitación de la naturaleza sino por una conceptualización racional. Esto hace que las figuras sean planas, alargadas y sin perspectiva. Los personajes se escalonan y adoptan diferentes tamaños en función de su relevancia. Los ojos y manos adquieren desproporcionada dimensión pues son las partes de la anatomía humana más expresivas espiritualmente hablando.

    Los colores empleados son intensos y brillantes (rojo, amarillo, naranja y azul) y se disponen en franjas contiguas de colores muy contrastadas entre sí. El color negro servía para perfilar las figuras.

    ResponElimina